Достопримечательность (velorout)
"Київський циклодром"
"Київський циклодром"
Из цикла статей: Куда поехать кататься.
Ну ось Велороут відвідав ще одну київську пам'ятку, яка, на жаль, скоро зникне. Вашій увазі опис цього чудового місця у самому серці Києва.
Про циклодром почув від свого знайомого і був шокований дізнатися про те, що у самому центрі міста є велотрек олімпійського зразку . У перші ж вихідні вирішив відвідати цю пам'ятку історії та побачити спортивну арену на власні очі.
Конструкція треку:
довжина велосипедної доріжки — 286 м.
ширина на віражах — 8 м.
кут максимального нахилу — 38°
поперечний кут по прямій — 11°
довжина перехідної кривої — 21,5 м.
постійний радіус віражу — 21,7 м.
допустима швидкість — 73,58 км/год.
місткість трибун — 5 000 глядачів
довжина велосипедної доріжки — 286 м.
ширина на віражах — 8 м.
кут максимального нахилу — 38°
поперечний кут по прямій — 11°
довжина перехідної кривої — 21,5 м.
постійний радіус віражу — 21,7 м.
допустима швидкість — 73,58 км/год.
місткість трибун — 5 000 глядачів
Історія цього визначного місця:
Це є другий київський велотрек споруджений у 1913 році з ініціативи киянина Івана Пилиповича Біленко.
Велотрек побудували на місці Афанасіївського яру, який засипали в кінці XIX століття. Джерельні, дощові і талі води впадали цим яром в долину річки Либідь. У центральній частині засипаного яру, в заплаві річки Либідь і був побудований велотрек.
Киянин Іван Пилипович Біленко, звернувся в травні 1912 року в Губернське правління за дозволом на будівництво велосипедного треку та дерев'яного павільйону по вулиці Фундуклеївській, 58. Дозвіл було отримано і від міського архітектора Олександра Кривошеєва і віце-губернатора.
Святкове відкриття відбулося в 1913 році та було присвячено 300-річчю Дому Романових.
Був організований прокат та ремонт велосипедів, мотоциклів та автомобілів. При треку розташовувався літній театр «Полярна зірка» з оркестром. Велотрек належав спортивному товариству «Авангард».
У 1939 році був проведений перший ремонт.
Капітальна реконструкція.
У 1978-80 рр.. була проведена капітальна реконструкція об'єкту. Повністю замінили полотно треку — бетонне полотно демонтували і замінили дерев'яним — 200 м³ сибірської модрини. В результаті реконструкції максимальна швидкість збільшилася до 85 км/год., окрім цього збільшили місткість трибун до 5000 глядачів.
В 1991 році була проведена заміна дерев'яного полотна яке зносилося на бетонне.
В 1998 році один з найстаріших велотреків Європи був визнаний пам'яткою історії та архітектури і отримав охоронний номер 336.
На цій арені проводились змагання світового значення, але це було колись, українська реальність, показує, що таке справжній капіталізм...
Так би і працював київський велотрек, якщо б не забудовники, які почали будувати дев'яти поверховий житловий будинок по вул. Богдана Хмельницького, 58. В процесі будівництва, споруда виросла з дев'яти поверхової в двадцяти. По закону, будівництво має знаходитись від спортивних арен за 50 метрів, у цьому випадку відстань дорівнює менше метра.
Під час спорудження житлового комплексу, будівельне сміття падало на трек та сильно його понівечило, через небезпеку, тренування велосипедистів відмінили. Забудовники обіцяють відновити трек, але, спочатку, під ним побудувати паркінг, а вже потім взятись за трек, але його розмір вже не буде вписуватись в олімпійські стандарти...
У 2007 році, трек позбавили статусу пам'ятки історії та надали нового - "пам'ятне місце".
Половину треку вже знищили, все заросло зіллям, час покаже, що буде далі...
Відвідати це місце зараз можливо без жодних проблем. За парком О. Гончара по вулиці Чапаєва з правої сторони вхід на стоянку за якою і знаходиться велотрек.
Надзвичайно чудове місце, обов'язково завітайте... Скоро не буде на що дивитися...
Карта з точкою:
Карта з точкою:
Переглянути Велотрек на карті більшого розміру
автор: bergamont